کوچینگ معلم

کوچینگ معلم

در اینجا چهار مرحله آسان برای اجرای کوچینگ معلم در مدرسه شما آورده شده است.

کوچینگ معلم1

شما تصمیم گرفته اید و می خواهید مدرسه خود را ارتقاء دهید و پیشرفت تحصیلی دانش آموزانتان  را از طریق کوچینگ معلم افزایش دهید. این عالی است و اجرای کوچینگ آموزشی مطمعنا راه درستی برای اجرای آن است.

اکنون این سوال مطرح می شود : چگونه کوچینگ معلم را با موفقیت اجرا خواهید کرد.
با تقسیم کردن آمادگی خود به مراحل مشخص چشم انداز خود را به واقعیت تبدیل کنید. در مقاله امروز چهار مرحله را شرح میدهیم :

مرحله 1: فرهنگ کوچینگ معلم را  ایجاد کنید

با ایجاد فرهنگ کوچینگ معلم در مدرسه ای که قصد تغییر و بهبود آموزش آن را دارید خود را برای موفقیت آماده کنید.
در گذشته احترام و استقلالی برای معلمان فراهم شده است که آن ها را شایسته ساختن مستقلانه بهترین محیط آموزشی توسط خودشان ساخته است. اما در مراحل بعدی ممکن است یک مدیر برای ارائه بازخورد به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی مرتبط با مدیریت عملکرد وارد شود.
متاسفانه این منجر به دو پیامد منفی جدی می شود که هر دو بر یادگیری دانش آموزان تاثیر می گذارد :

  • معلمان نسبت به حضور مدیریت اجرایی محتاط می شوند و ترس از اینکه مدیران فقط برای ارزیابی آنجا هستند می تواند بر روی معلمان تاثیر منفی بگذارد.
  • معلمان فرصت رشد تدریجی و انگیزه گرفتن از همان موفقیت های کوچکی را که میدانیم باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان می شود از دست می دهند.

شما می توانید با ایجاد یک تغییر فرهنگی در سطح مدرسه به سمت یک ذهنیت رشد یافته برای دانش آموزان و بزرگسالان همه چیز را تغییر دهید و راه را برای کوچینگ معلم موفق هموار کنید .

مربیانی که در این مسیر پیش می روند می دانند که از طریق تمرین و مطالعه مستمر فضایی برای گسترش فراتر از توانایی های ذاتی خود دارند.

وقتی فرهنگ مدرسه شما با طرز فکر رشد عمل می کند معلمان می فهمند که کوچینگ یک ارزیابی نیست  بلکه جزء لاینفک یک فرآیند رشد مستمر است .

معلمان و مربیان به طور متقابل درک خواهند کرد که کوچینگ معلمی به طور منظم با هدف بهبود عملکرد معلم انجام خواهد شد.

چند قدم برای دستیابی به کوچینگ معلم

دو تکنیک ساده و ملموس می تواند به تسهیل انتقال مدرسه شما به یک مسیر توسعه و کوچینگ معلم کمک کند.

1. یادداشت های چسبی

بله! کاغذهای یادداشت چسبی. با یک یادداشت چسبی می توانید تاثیر زیادی ایجاد کنید :

مرحله یک : یک بسته یاداداشت های چسبی و یک خودکار بردارید.
مرحله دوم : در کمتر از بیست دقیقه اسامی هر تعداد کلاسی را که می تواند وارد کنید.
مرحله سوم : یک اتفاق خوب را که میبینید در هر کلاس درس اتفاق می افتد یادداشت کنید.
مرحله چهارم : برای معلم یک یادداشت بگذارید.

برای بهترین نتایج بازخورد خود را حول محور دانش آموزان ساختار دهید.از شواهدی استفاده کنید تا نشان دهید که چگونه نقاط قوت معلم بر پیشرفت دانش آموز تاثیر مثبت می گذارد. شما می توانید از این روش هوشمندانه برای مانوس کردن معلمان به دریافت بازخورد استفاده کنید. شما همین حالایک قدم در راستای کوچینگ معلم مدرسه تان برداشته اید.

کوچینگ معلم۰۰۱

2. کوچینگ معلم همراه با رشد و درخشش

به طور منظم معلمان را با درخشش( در کاری را که خوب انجام داده اند) و رشد( در زمینه ای که می توانند در آن پیشرفت کنند) مجهز کنید.
با فراهم کردن هم زمان تشویق ها و پیشنهادات برای پیشرفت کردن،  شما بازخوردهایتان را به عنوان بخشی از فرآیند کل نگر و آموزش مداوم، چارچوب بندی مجدد نمایید.

چگونه  رویکردهای کوچینگ معلم را موثر کنیم

اگر این رویکردهای ساده به درستی اجرا شوند نتایج و بازدهی به همراه خواهد داشت. این کار را خاص و سازگار انجام دهید :

  • خاص باشید : از بازخورد خود برای اشاره به اقدامات مشخصی که معلمان را به جلو هدایت می کند استفاده کنید. قبل از اینکه قدم بعدی خود را بردارید در مرحله پیاده سازی یک حرکت مدیریت شده ارائه کنید.
  • سازگار باشید : پیگیری های منظم حضوری یا از طریق ایمیل تاکید می کند که این بررسی ها بخشی از یک فرایند توسعه است. یک تقویم مشترک به همه کمک می کند تا همه را آماده و در جریان نگه دارید.

همچنین بخوانید: کودکم عزت نفس دارد؟

مرحله 2: یک زبان مشترک را برای کوچینگ معلم انتخاب کنید

کوچینگ معلم۰۰۲

در طول سال ها ما صدها دوره و پروتکل کوچینگ را دیده ایم. در عین این که ما مشتاقیم بر سر هر عبارت یا انتخاب حوزهای تمرکز شده بحث کنیم اما همچنان معتقدیم بعضی از انتخاب ها توسط مدارس و رهبران بخش ها بر اساس نیازهای ویژه هر دانش اموز و جمعیت معلمان به خوبی مشخص شده اند .
مهم تر از همه  این است که برای اجرای کوچینگ معلمی یک سبک را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.
باتوجه به گفته های بالا مهم ترین چیز برای پیاده سازی کوچینگ معلم انتخاب یک سبک و ماندن در آن است این به معنای انتخاب یک چارچوب کاری کوچینگ و زبان برتری است که همه بتواانند روان آن را صحبت کنند.

درخشش کار ابتدایی داگ لموف با عنوان «مثل یک قهرمان آموزش بده» در این است که او برای هر جنبش و حرکتی در روز یک اسم انتخاب می کند که تاثیر زیادی بر روی معلمان می گذارد.

با توجه این موارد رهبران آموزشی می توانند از جمله های مثل امروز یک کار عالی با ساختار مثبت بود استفاده کنند. فردا بیایید تلاش کنیم مفاهیم را به نسبت پیشرفت تفکیک بندی نماییم. از آنجا که معلم و مربی هردو با یک زبان کوچینگی صحبت می کنند هر دو دقیق می دانند که این به چه معناست و چگونه بر یادگیری دانش آموزان تاثیر می گذارد.

به همین ترتیب مدارس و مناطق بسیار موثر به طور مداوم به چارچوبی از تعالی و مجموعه ای از حرکت ها یا اقداماتی اشاره می کنند که به طور مستمر مهارت آموزشی را افزایش می دهد.

مرحله 3: برای کوچینگ معلم از مربیان موثر استفاده کنید

ابتدا معیارهای خود را در نظر بگیرید. چه چیزی یک مربی یا کوچ با کیفیت را می سازد ؟

به گفته شین سفیر نویسنده، مربی، معلم و تسهیلگر که بیش از بیست سال در آموزش همگانی کار کرده است کوچینگ با کیفیت بالا جایی در تقاطع آموزش خوب و درمان آموزشی قرار دارد.

شرح شغلی که مهارت ها دانش و ویژگی های خاصی را که یک مربی واجد شرایط خواهد داشت را مشخص می کند. مربیان موثر در ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد مهارت خواهند داشت. آنها همچنین دانش گسترده و عمیقی از منابع برای معلمان خواهند داشت.

برای اطمینان از موثر ماندن مربیان برای پیشرفت حرفه ای آن ها نیز برنامه ریزی کنید. در نظر بگیرید که چه موضوعات آموزشی برای مربیان شما ضروری است و مطمئن شوید که آن موضوعات رشد در زمینه مهارت ها و دانش اولویت بندی شده در شرح شغل شما را تسهیل می کند.

در برنامه ریزی کوچینگ معلم با ایجاد یک تقویم تسهیل کننده ها را برای آموزش های مربی خود انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چگونه اثربخشی این جلسات آموزشی را ارزیابی و اندازه گیری کنید.

مرحله 4: پیگیری و اندازه گیری پیشرفت کوچینگ معلم

برای اطمینان از اینکه برنامه کوچینگ معلم شما توسعه حرفه ای با اهرم بالا را متناسب با نیازهای فردی معلمان شما ارائه می دهد به سیستم هایی برای ردیابی و اندازه گیری پیشرفت نیاز دارید.

عملکرد معلم را نمی توان همیشه با یک عدد خلاصه کرد.

کوچینگ معلم ۲

برای اینکه برنامه کوچینگ معلم خود را تا حد ممکن موثر کنید  به ابزارهایی برای جمع آوری و اندازه گیری داده های کمی و کیفی در کنار هم نیاز دارید تا روندها را شناسایی کنید و تصویری قوی از رشد معلم ایجاد کنید. سیستم هایی را انتخاب کنید که تجزیه و تحلیل اشتراک گذاری و استفاده از این اطلاعات را در تصمیم گیری آسان کند.

هنگامی که به دنبال برنامه های مناسب هستید تجزیه و تحلیل داده های پویا را انتخاب کنید که می تواند به طور مداوم اصلاح شود تا از پیچیدگی های روز افزون نیازهای گزارش هر مدرسه در طول سال پشتیبانی کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و اجرای طرح کوچینگ از اینجا شروع کنید. همچنین میتوانید به صفحه ما در  تلگرام و اینستاگرام سر بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا