درباره آکادمی کوچینگ کودک و نوجوان

فعالیت آکادمی کوچینگ کودک و نوجوان به عنوان نخستین و تنها مجموعه تخصصی کوچینگ کودکان و نوجوانان در ایران از سال ۱۳۹۸ آغاز شد. ما تا به امروز موفق به پرورش بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در سراسر ایران بوده ایم. همچنین در بیش از ۱۸۰ شهر اعطای نمایندگی داشته‌ایم. دوره‌های تخصصی آکادمی کوچینگ کودکان، یک فرایند مستمر و عینی است که کودکان را به فکر وا می‌دارد و خلاقیت درونی‌شان را بیدار می‌کند تا به نتایج رضایت بخشی در زندگی شخصی و تحصیلی خود دست‌یابد.

در  طول روند کوچینگ، کودکان آگاهی بیشتری به توانمندی (پتانسیل) خودشان پیدا کرده و با عملکرد خود کیفیت زندگی شان را بهبود می بخشند .کوچینگ کودکان فرایندی در جهت رشد پتانسیل‌های آنهاست و در این فرایند، سفری تأمل‌برانگیز آغاز می‌شود که با تمرکز بر دنیای درونی کودک(توانمندی‌ها، علایق، خواسته‌ها و…) راهکارهای خلاقانه‌ای برای حل مسائل کودک توسط خودش کشف می‌شود. این راهکارها از درون کودک خلق‌شده و او را به انسانی مسئولیت پذیر، منحصربه‌فرد و توانمند تبدیل می‌کند.

ما در آکادمی کوچینگ کودکان بر این باوریم که هر کودک برای حل مسائل خود، نیاز به نسخه منحصر به ‌فردی دارد که هیچ فردی غیر از خود او نمی‌تواند آن را کشف کند. بنابراین در فرایند کوچینگ چیزهایی گفته می‌شود که شاید تاکنون، هیچ‌گاه از آن زاویه شنیده نشده باشد. کودک با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود که او را به عمق خود می‌برد تا بتواند به سیستم فکری و حداکثر عملکرد خود دست یابد.

عدم ارائه راهکار، پیشنهاد و آموزش، کوچینگ را با دیگر حرفه‌های مشابه مانند آموزش، مشاوره، درمان و منتورینگ، متفاوت می‌کند. در کوچینگ فضایی تعاملی و خارج از هرگونه قضاوتی برقرار است که کودک را به خلاقیت وا‌می‌دارد.

دوره کوچینگ کودکان: مهارت‌های زندگی و پرورش استعداد

به دنبال روشی موثر برای رشد و توسعه مهارت‌های زندگی و استعدادهای کودکان خود هستید؟ دوره کوچینگ ما برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال، با تمرکز بر سلف کوچینگ، بهترین انتخاب برای شماست. در این دوره‌ها، کودکان شما نه تنها مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند، بلکه استعدادهای خود را نیز کشف و پرورش می‌دهند.

کوچینگ: راهی به سوی رشد و توسعه

کوچینگ، فرآیندی تخصصی است که به افراد کمک می‌کند تا توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به بهترین شکل ممکن شناسایی و توسعه دهند. این روش به‌واسطه تعامل نزدیک بین کوچ (مربی) و کوچی (فرد کوچ‌شونده)، امکان می‌دهد تا با طرح سوالات هدایت‌شده و بازخوردهای سازنده، فرد به خودآگاهی بیشتری دست یابد و مسیر دستیابی به اهداف خود را با اطمینان بیشتری طی کند. دورهای آکادمی  متکی بر سلف کوچینگ یا کوچینگ خویشتن است که فرد را آماده می‌کند تا به جای مراجعه به کوچ، خودش بتواند کوچ خودش باشد. در این دوره‌های آکادمی، تمرکز بر شناسایی و پرورش استعدادهای فردی، بهبود مهارت‌های زندگی و ارتقای عملکرد کلی فرد است. این فرآیند به کودکان کمک می‌کند تا با شناخت بهتر از خود و توانایی‌هایشان، در زندگی موفق‌تر باشند.

دوره سلف کوچینگ کودک و نوجوان

نیت ما از کوچینگ در سن ۷ تا ۱۲ سالگی، صرفا با هدف پی ریزی و ساخت زیربنای مفهوم کوچ در ذهن اوست، بهتر است وی را به صورت عینی، کاربردی و ملموس با روند سلف کوچینگ مواجه نماییم. سلف کوچینگ یا کوچ شخصی با افزایش خودآگاهی به کودک کمک می کند تا بتواند مسائل را بهتر حل کرده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهد. متد سلف کوچینگ به کودک کمک می کند تا تغییراتی در زندگی روزمره خود ایجاد نماید. سلف کوچینگ آگاهی کودک را نسبت به توانایی ها و نقاط قوت خود افزایش می دهد و آگاهی وی را نسبت به افکار، عادتها و الگوهای خود افزایش می دهد و به کمک می کند بفهمد چه فکر و الگویی او را از رسیدن به اهداف و موفقیت دور نگه داشته است.

مهم ترین گام در کوچینگ شخصی کودکان،ایجاد انگیزه های درونی برای تغییر در آن هاست. این که خودشان بخواهند از موقعیت فعلی به موقعیت مطلوب بروند بخاطر خودشان، نه برای سنجش و تشویق و تنبیه. مجموعه ابزارها و فعالیت های سلف کوچینگ کودکان در بسته ای تحت عنوان بوف کوچ طراحی و تدوین شده است و کلاسهای آکادمی بر اساس این پکیج برگزار خواهد شد.همراه داشتن پکیج برای تمامی شرکت کنندگان در دوره های آکادمی ضروری است

کودکان در طول فرایند یادگیری امکان ارتباط مستقیم با بوفکا را هم خواهند داشت و این اتفاق برای اولین بار در یک بسته آموزشی رخ داده که برای کودکان بسیار جذاب است.

در دوره کوچینگ زندگی، کودکان یاد می‌گیرند چگونه با چالش‌های روزمره روبرو شوند و مهارت‌های اساسی زندگی را توسعه دهند. در بسته بوف کوچ زندگی، ۴۰مهارت ضروری زندگی برای کودکان در ۸فصل در قالب سرگرمی آموزی(Edutainment) به صورت فعالیتهای ترکیبی و کاملا غیر مستقیم آموزش داده می شود. 

• بهداشت و سلامت جسم (ورزش، خواب، مواد غذایی، غذا خوردن، دهان و دندان، نوشیدنی، استحمام، مو، ناخن و لباس) 

• بهداشت و سلامت ذهن (ترس، استرس، تمرکز، انزوا، وسواس، رویا و کابوس، بیش فعالی و اختلالات یادگیری) 

• نظم و برنامه (مسافرت، اتاق، پس انداز، لباس پوشیدن، وسایل مدرسه، مدیریت زمان، مدیریت مصرف) 

• حفظ محیط زیست (تفکیک زباله، حفاظت از طبیعت، مراقبت و حمایت از حیوانات، صرفه جویی انرژی، انرژی پاک،کاشت گیاه) 

• فراغت و سرگرمی (معاشرت، بازی کامپیوتری، فضای مجازی، مهارت آموزی، بازی با خانواده، تلویزیون، بازی های فیزیکی) 

• مراقبت از خود (نه گفتن، اعتماد، دایره اعتماد، پیش گیری از بیماری، خود درمانی، مشورت، آلودگی هوا) 

• ارتباطات (صحبت در جمع، زبان بدن، دوستیابی، انتقاد، حل اختلاف، کار تیمی، همدلی، از خودگذشتگی، صداقت) 

• خانواده و دوستان (وقت گذرانی، رازداری، مشارکت، احترام، مشورت، انتقاد، از خود گذشتگی) 

• خود مدیریتی (شادی، غم، خشم، حسادت، تغییر، خویشتن داری، وجدان، اعتماد به نفس، عزت نفس، انتخاب، گوش دادن) 

• مدرسه (رهبری، سبک یادگیری، برنامه ریزی، تغذیه، مدیریت امتحان، کلاس درس، مشارک در فوق برنامه) 

• مهارت‌های دیجیتال (شناخت دنیای مجازی، شبکات اجتماعی، زبان و رسم الخط، مدیریت زمان)

دوره کوچینگ استعداد به کودکان کمک می‌کند تا استعدادهای نهفته خود را کشف و پرورش دهند. در بسته بوف کوچ استعداد، ۸ دریچه استعداد در کودکان در قالب سرگرمی آموزی(Edutainment) به صورت فعالیتهای ترکیبی و کاملا غیر مستقیم شناسایی شده و با تعریف فعالیت‌های بسته، پرورش داده میشود.

• دریچه مزه ها (طعم شناسی،ترکیب مواد،تفکیک مزه،آشپزی،شیرینی پزی،خوراکی های خلاقانه) 

• دریچه خوش نمکی (طنز در زندگی،تاریخچه طنز،طنز در گفتار،نویسندگی طنز،استندآپ کمدی،گریم طنز) 

• دریچه ساز و نوا (موسیقی طبیعت،صدا شناسی،سازشناسی،تشخیص ریتم،تاثیر موسیقی بر ذهن،آهنگسازی) 

• دریچه جلوه گری (بازیگری،مجری گری،گزارشگری،گویندگی،صداپیشگی عروسک،دوبلوری، احساسات در بیان)

• دریچه جنب و جوش (استعداد های ورزشی،پانتومیم،مراقبت از بدن،تقویت و انعطاف عضلات) 

• دریچه نقش و رنگ (نقاشی،طراحی،رنگ شناسی،رنگ آمیزی،کلاژ) 

• دریچه واژه ها (دایره لغات،واژه شناسی،نویسندگی،سخنوری و فن بیان،شاعری،توصیف ادبی) 

• دریچه خیال ها (خیال پردازی،خلاقیت،ایده پردازی،نویسندگی خلاق)

 • دریچه تمدن (تفاوت ها و شباهت های فردی،همدلی،همدردی،مسئولیت پذیری،ارتباطات،همکاری و مشارکت) 

• دریچه کارآگاهی (حل مساله،شش کلاه تفکر،تشخیص اخبار جعلی،دروغ سنجی،تفکر سیستمی،تحلیل محیط) 

• دریچه بده بستان (مبادله،خرید و فروش،شناخت ارزشها،تعاملات انسانی،اخلاق،ارزش زمان و انرژی،مدیریت مالی) 

• دریچه رنگین کمان ایده (طوفان فکری،تفکر خلاق،تفکر نقاد،نام گذاری،ایده پردازی)

دکتر ابوالفضل سلیمی-مدیر هلدینگ آموزشی صفرتاصد

ابوالفضل سلیمی

مدیر هلدینگ آموزشی صفر تا صد

دکتر حامد حسنعلی-مدیر آکادمی کوچینگ کودک و نوجوان

حامد حسنعلی

مدیر آکادمی کوچینگ کودک و نوجوان

خانم شادی شهرابی-روانشناس و سرپرست مؤلفین یوف‌کوچ

شادی شهرابی

مدیر تألیف

بنفشه بخشی

مسئول روابط عمومی

فاطمه کریمی

مسئول آی‌تی

الناز اسماعیلی

پیمایش به بالا