کوچینگ یعنی چی؟

همه می‌خواهند بچه‌هایشان اعتماد به نفس داشته باشند، خودشان را باور کنند و به رویاهایشان برسند.

ما می‌خواهیم بچه‌ها بیاموزند که اعتماد از درون می‌آید و مبتنی بر ایمان به خودشان است و آنچه به خودشان می‌گویند مهم‌تر  از چیزیست که دیگران به آن‌ها می‌گویند. اگر فکر می‌کنند می‌توانند، می‌توانند!

کوچینگ یعنی چی؟ 

کوچینگ که همون عبارت انگلیسی COACHING است، معنیش همون مربیگریه.اما یکم کلّی‌تر از مربی ورزش یا درسی و… . حتما تو بچگی چندین بار موقع دویدن و بازی کردن زمین خوردین. بعدش خودتون سعی کردین راهی رو پیدا کنین تا حین بازی کمتر زمین بخورین. یعنی شما تو بچگی تو این زمینه مربی خودتون بودین و اصطلاحا خودتون رو «کوچ» کردین. به این کار که یک نفر بتونه خودش رو هدایت کنه به درست‌ترین مسیر زندگیش و بتونه لذت ببره از بهترین نسخه‌ی خودش میگیم سلف کوچینگ (SELF COACHING).

کوچینگ-یعنی-چی۴

سلف کوچینگ زمانیه که شما به دانش درونی خودتون مراجعه می‌کنید و با همفکری خودتون، به رشد شخصیتون میپردازید. سلف کوچینگ اون نقطه‌ایه که می‌تونین به غرایز خودتون اعتماد کنید و قاضی خود باشید. بالاخره هیچ کس بهتر از خودتون شما رو نمیشناسه!

شما تو این مرحله مهارتی رو به دست آوردید که به راحتی میتونید علاقه خودتون رو شناساسایی کنید، هدف تعیین کنید، برای خودتون برنامه توسعه شخصی بریزید، خودتون رو آموزش بدید و در ادامه راه هم بتونید مسئول بمونید.

کوچینگ-یعنی-چی۵

همه این کارها مهارته. مهارتیه که بتونی توی زندگی از پس خودت بر بیای و مواقع بحران و مشکلات و یا سر همه دوراهی‌های زندگیت بتونی بهترین تصمیم رو برای خودت بگیری و تلاش  کنی و موفق بشی. بهترین زمان هم برای یادگرفتن مهارت و تفکر سلف کوچینگ کودکیه. شما فکر کنین کودکی که از همون دوران یاد میگیره چه طور با مسائل دنیای خودش سر و کله بزنه و حلشون کنه و چند سال بعدتر میتونه به راحتی علایق خودش رو شناسایی کنه و در اون زمینه شروع به یادگیری کنه، چقدر موفق میشه و میتونه از  بهترینِ خودش لذت ببره.

کوچینگ-یعنی-چی۳

برای همین هم آکادمی تمرکزش روی  کودک و نوجوانه. ما می‌خوایم بچه‌ها یادبگیرن خودشون رو توسعه بدن و به جای اینکه یه روز برن کلاس کنترل خشم، یه روز کلاس اعتماد به نفس، و یا یه روزهایی هم کلاس‌های استعدادیابی(!)، با استفاده از این مهارت خودشون سخصیتشون رو پرورش بدن  که از قضا خیلی هم موثرتر و ماندگارتره.

پیمایش به بالا