معرفی و آشنایی

معرفی آکادمی

فعالیت آکادمی به عنوان نخستین و تنها مجموعه تخصصی کوچینگ کودکان و نوجوانان در ایران از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و ما تا به امروز موفق به پرورش بیش از 30 هزار دانش آموز در سراسر ایران بوده ایم و در بیش از 180 شهر اعطای نمایندگی داشته ایم.دوره های تخصصی آکادمی کوچینگ کودکان، یک فرایند مستمر و عینی است که کودکان را به فکر وا می دارد و خلاقیت درونی شان را بیدار می کند تا به نتایج رضایت بخشی در زندگی شخصی و تحصیلی خود دست یابد. در  طول روند کوچینگ، کودکان آگاهی بیشتری به توانمندی (پتانسیل) خودشان پیدا کرده و با عملکرد خود کیفیت زندگی شان را بهبود می بخشند .کوچینگ کودکان فرایندی در جهت رشد پتانسیل‌های آنهاست و در این فرایند، سفری تأمل‌برانگیز آغاز می‌شود که با تمرکز بر دنیای درونی کودک(توانمندی‌ها، علایق، خواسته‌ها و…) راهکارهای خلاقانه‌ای برای حل مسائل کودک توسط خودش کشف می‌شود. این راهکارها از درون کودک خلق‌شده و او را به انسانی مسئولیت پذیر، منحصربه‌فرد و توانمند تبدیل می‌کند.

ما در آکادمی کوچینگ کودکان بر این باوریم که هر کودک برای حل مسائل خود، نیاز به نسخه منحصر به ‌فردی دارد که هیچ فردی غیر از خود او نمی‌تواند آن را کشف کند. بنابراین در فرایند کوچینگ چیزهایی گفته می‌شود که شاید تاکنون، هیچ‌گاه از آن زاویه شنیده نشده باشد. کودک با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود که او را به عمق خود می‌برد تا بتواند به سیستم فکری و حداکثر عملکرد خود دست یابد.

عدم ارائه راهکار، پیشنهاد و آموزش، کوچینگ را با دیگر حرفه‌های مشابه مانند آموزش، مشاوره، درمان و منتورینگ، متفاوت می‌کند. در کوچینگ فضایی تعاملی و خارج از هرگونه قضاوتی برقرار است که کودک را به خلاقیت وا‌می‌دارد.

ما در آکادمی چه کار می‌کنیم؟

نخستین دوره آکادمی، کوچینگ شخصی یا همان سلف کوچینگ است. از آنجایی که نیت ما از کوچینگ تا سن ۱۲ سالگی، صرفا با هدف پی ریزی و ساخت زیربنای مفهوم کوچ در ذهن اوست، بهتر است وی را به صورت عینی، کاربردی و ملموس با روند سلف کوچینگ مواجه نماییم. سلف کوچینگ یا کوچ شخصی با افزایش خودآگاهی به کودک کمک می کند تا بتواند مسائل را بهتر حل کرده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهد. متد سلف کوچینگ به کودک کمک می کند تا تغییراتی در زندگی روزمره خود ایجاد نماید. سلف کوچینگ آگاهی کودک را نسبت به توانایی ها و نقاط قوت خود افزایش می دهد و آگاهی وی را نسبت به افکار، عادتها و الگوهای خود افزایش می دهد و به کمک می کند بفهمد چه فکر و الگویی او را از رسیدن به اهداف و موفقیت دور نگه داشته است.

مهم ترین گام در کوچینگ شخصی کودکان،ایجاد انگیزه های درونی برای تغییر در آن هاست. این که خودشان بخواهند از موقعیت فعلی به موقعیت مطلوب بروند بخاطر خودشان، نه برای سنجش و تشویق و تنبیه. مجموعه ابزارها و فعالیت های سلف کوچینگ کودکان در بسته ای تحت عنوان بوف کوچ طراحی و تدوین شده است و کلاسهای آکادمی بر اساس این پکیج برگزار خواهد شد.همراه داشتن پکیج برای تمامی شرکت کنندگان در دوره های آکادمی ضروری است.

معرفی بسته بوف‌کوچ

بسته آموزشی بوف کوچ، نخستین پکیج در زمینه کوچینگ کودکان است که تا به امروز تولید شده و مجموعه آموزشی صفرتاصد مفتخر است که به عنوان طراح این محتوای آموزشی، استاندارهای روز دنیا را کسب کرده و موفق به اخذ لیسانس از آکادمی کوچینگ و توسعه فردی M-cida فنلاند شود. این بسته کارکردی تعاملی دارد و کودک می‌تواند با همراهی کاراکترهای انیمیشنی موجود در بوف کوچ، قدم به قدم روی عادات و رفتارهای روزمره‌اش چالش ایجاد کند و به ارزیابی خودش بپردازد. ضمناّ می‌تواند در آزمون آنلاین آکادمی M-cida فنلاند شرکت کرده و با دریافت امتیاز مورد نظر، یک گواهی نامه جذاب بین‌المللی دریافت کند. این بسته آموزشی قابلیت استفاده انفرادی در منزل و گروهی در مدرسه یا آموزشگاه را دارد. همراهی یک مربی یا یکی از اعضای خانواده به عنوان تسهیل‌گر می‌تواند اثربخشی یادگیری را بالا ببرد. بسته کوچ شخصی ویژه کودکان در دو گروه سنی ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال ارائه می گردد.

در بسته بوف کوچ ۴۰مهارت ضروری زندگی برای کودکان در ۸فصل در قالب سرگرمی آموزی(Edutainment) به صورت فعالیتهای ترکیبی و کاملا غیر مستقیم آموزش داده می شود.مجموعه سرفصل های این پکیج عبارتند از:

سرفصل های بسته بوف کوچ کودکان ۷ تا ۹ سال

  • بهداشت و سلامت جسم (صبحانه، ورزش، خواب، مواد غذایی، غذا خوردن، دهان و دندان، نوشیدنی، استحمام، مو، ناخن و لباس)
  • بهداشت و سلامت ذهن (ترس، استرس، تمرکز، انزوا، وسواس، رویا و کابوس، بیش فعالی و اختلالات یادگیری)
  • نظم و برنامه (مسافرت، اتاق، پس انداز، لباس پوشیدن، وسایل مدرسه، مدیریت زمان، مدیریت مصرف)
  • حفظ محیط زیست (تفکیک زباله، حفاظت از طبیعت، مراقبت و حمایت از حیوانات، صرفه جویی انرژی، انرژی پاک،کاشت گیاه)
  • فراغت و سرگرمی (معاشرت، بازی کامپیوتری، فضای مجازی، مهارت آموزی، بازی با خانواده، تلویزیون، فرهنگ هنر، بازی های فیزیکی)
  • مراقبت از خود(نه گفتن، اعتماد، دایره اعتماد، پیش گیری از بیماری، خود درمانی، مشورت، آلودگی هوا)
  • خانواده و دوستان (وقت گذرانی، رازداری، مشارکت، احترام، مشورت، انتقاد، از خود گذشتگی)
  • خود مدیریتی(شادی، غم، خشم، حسادت، تغییر، خویشتن داری، وجدان، اعتماد به نفس، عزت نفس، انتخاب،تصمیم گیری، گوش دادن)

 

سرفصل های بسته بوف کوچ کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال:

  • سلامت جسم (صبحانه، ورزش، خواب، مواد غذایی، غذا خوردن، دهان و دندان، نوشیدنی، استحمام، مو، ناخن و لباس)
  • بهداشت روان (ترس، استرس، تمرکز، انزوا، وسواس، رویا و کابوس، بیش فعالی و اختلالات یادگیری)
  • نظم و برنامه (مسافرت، اتاق، پس انداز، لباس پوشیدن، وسایل مدرسه، مدیریت زمان، مدیریت مصرف)
  • ارتباطات (صحبت در جمع، زبان بدن، دوستیابی، انتقاد، حل اختلاف، کار تیمی، همدلی، از خودگذشتگی، صداقت)
  • خانواده (وقت گذرانی، رازداری، مشارکت، احترام، مشورت، انتقاد، از خود گذشتگی)
  • خود مدیریتی(شادی، غم، خشم، حسادت، تغییر، خویشتن داری، وجدان، اعتماد به نفس، عزت نفس، انتخاب،تصمیم گیری، گوش دادن)
  • مدرسه (رهبری، سبک یادگیری، برنامه ریزی، تغذیه، مدیریت امتحان، کلاس درس، مشارک در فوق برنامه)
  • مهارت‌های دیجیتال(شناخت دنیای مجازی، شبکات اجتماعی، زبان و رسم الخط، مدیریت زمان)

مجموعه ابزار های آموزشی داخل پکیج عبارتند از:

  • خودارزیابی اولیه

در گام نخست دانش آموز با تست چرخ زندگی از ابعاد مختلف زندگی خود، یک ارزیابی اولیه نموه و اطلاعات و نگاه جامعی به وضعیت فعلی و نقاط ضعف و قوت خود به دست می آورد و چرخ زندگی خود را در صفحه مربوطه ترسیم می نماید.

  • بوف نویس

کتابچه و دفترچه خودآموز دانش آموزی با فعالیت ها و داستانک های متنوع و طرح مسائل برای هر سرفصل و همچنین ارجاع به انمیشین ها، تستهای کاربردی و بوف پاکت.

  • بوف پاکت‌ها

هشت پاکت که برای هر بخش آموزشی، ابزارهایی در دل خود دارند تا کودکان به صورت عملی در جریان یادگیری قرار بگیرند.در این پاکت ها انواع ابزار و اقلام جذاب برای انجام فعالیت ها و بازی های متنوع از قبیل آینه، شمع، آبنبات، تیله، عود، دمنوش، بذر گیاه،بادکنک،دمنوش، عروسک انگشتی و… گنجانده شده است.همچنین در بوف پاکت ها برگه هایی برای آموزش و فعالیت والدین نیز وجود دارد.

  • روزنگارِ بوف

تقویم عملکرد و خودارزیابی کودکان که برای ثبت و کنترل عادت های مفید ایجاد شده استفاده می شود.

در این بسته تعاملی مجموعه انیمیشن‌هایی قرار دارد که مسیر کوچینگ را برای کودکان تسهیل می کنند.کاراکتر اصلی ما جناب بوفکا هستند که در ویدئوی ابتدای فصل، بسته را کامل معرفی کرده است.

کودکان در طول فرایند یادگیری امکان ارتباط مستقیم با بوفکا را هم خواهند داشت و این اتفاق برای اولین بار در یک بسته آموزشی رخ داده که برای کودکان بسیار جذاب است.

تا کنون بیش از 300 مدیر مدرسه(مقطع دبستان)  در وبینارهای مدیر مدرسه در نقش کوچ(SMC) شرکت نموده اند و به فرموده های ایشان طرح کوچینگ کاربردی ترین و جذابترین طرح در تاریخ آموزش و پرورش بوده و در حقیقت حلقه مفقوده سیستم آموزشی ما است.

پیمایش به بالا